0

Gladiator edzés bemutatása 2

Ön jelenleg itt tartózkodik: Gladiator Life  //  Edzéstervek
Nyomtatás Megosztás

Gladiator edzés bemutatása 2

Sziasztok!

Az előző írásokban elkezdtem egy általam kidolgozott edzéstechnikát leírni. Pár szóban összefoglalnám a korábbi gondolataimat. Azt hangsúlyoztam ki, hogy fektessetek energiát a törzs és a láb izmainak a megerősítésére, hiszen ezek a fő tartó pillérei a testeteknek. Csak stabil alapokkal érdemes elkezdeni az építkezést.

Ezen izomcsoportok erősítésével párhuzamosan elkezdhetitek fejleszteni az állóképességeteket és az izomerőtöket is.
Az izomzat, amit az edzőtermekben fel tudsz magadra pakolni, rendkívül esztétikus, de sajnos sok esetben nem túl funkcionális. Kivéve abban az esetben, ha nem testépítőknek készültök és nem fogtok versenyezni… Erre az elkötelezettségre és oda adásra csak kevesen képesek, mert ez 150 %-os embert és figyelmet igényel.

Ahhoz, hogy a testedet a hétköznapok kihívásaiban is tudd megmérettetni, és kellőképpen helyt tudj állni, ahhoz viszont más jellegű edzésre lesz szükséged.

A futás rendkívül jól fejleszti az állóképességet és sok energiával tölt fel. Viszont nem leszel tőle túl erős, és bármilyen nehéz fizikai nehéz munkát végzel, vagy csak éppen fel kell kapnod egy tv-t, akkor a csatában rossz esélyekkel fogsz indulni. Amennyiben csak súlyokat emelsz, könnyedén fogod azt a bizonyos tv-t megemelni, viszont kicsi az esélye, hogy egy lift nélküli házban a 3-ra fel tudd vinni besavasodás és légszomj nélkül. Akkor mi is a megoldás????

Kombináld ezeket az edzéstechnikákat egy edzésen belül is. Mivel elkezdted megerősíteni a test tartóizmait, így már sérülésektől mentesebben fogod tudni fejleszteni az izomerődet, és ezzel egyidejűleg tudod felhozni az állóképességedet is. A kulcs az edzések kombinálása, és változatossága. Bizonyára neked is vannak olyan területek az izmaidon, amelyek fejlesztése nagyobb munkát igényel, és vannak olyanok, amelyek kisebbet. Ez teljesen egyéni, fordíts nagyobb figyelmet a számodra fejleszteni kívánt területre. Ami a kulcs, az pedig a változatosságon van. A tested intelligens, és rövid időn belül hozzászokik a monoton, egyhangú edzéshez. Ezért a fejlődést úgy tudod fenntartani, ha változtatsz. Ezzel megelőzöd azt, hogy te magad is megund azt, amit csinálsz. Erősítsd meg a tested izmait annyira, hogy a saját tested súlyával tudj elvégezni gyakorlatokat. Kezd az alapoknál, tanulj meg fekvőtámaszt nyomni, guggolni, húzódzkodni, akár kézen állni, kötelet mászni és sorolhatnám…. Kezdj el gyalogolni, kocogni, először csak keveset, majd minden edzésen egy picit többet és többet. Ezt is nyugodtan kombinálhatod – a lassú kocogást a rövid sprintekkel, lépcsőzésekkel. Ez az edzés rendkívül jól fejleszti az egész testet és az elmét is.

Az honlapon az edzés technika résznél konkrét edzés tervet találhattok!

Legyetek győztesek a hétköznapok csatáiban!
Bodnár Ákos