0

D-vitamin

Ön jelenleg itt tartózkodik: Gladiator Life  //  Hírek
Nyomtatás Megosztás

D-vitamin

A mai írásom egy olyan anyagról fog szólni, ami nagyban hozzájárul a csontok hiánytalan fejlődéséhez. Ez egy vitamin, mégpedig a D-vitamin.

Mit érdemes tudni a D-vitaminról?
A D-vitamin egy zsírban oldódó, és három fajtája ismeretes: a D1, D2, D3. Közülük a legismertebb a D3-vitamin.

Számtalan kutatás irányul a D-vitaminra és az emberi szervezetre gyakorolt hatására. Szinte mindenki számára ismeretes, hogy a csontanyagcserére és a csontok szerkezetére van hatással. Hiánya ezen területeknek a rosszabb állapotba kerülését idézheti elő, ebből kifolyólag a megfelelő mennyiségben és minőségben történő pótlása viszont a csontozat kellő erősödését, sűrűsödését is támogathatja.
Az viszont még kevesek számára ismeretes, hogy az immunrendszer megerősítésében is jelentős szerepet tölt be a D-vitamin.
Azoknál, akik rendszeresen szednek és pótolnak D-vitamint – sokkal kisebb az előfordulása az influenzának, a légúti megbetegedéseknek. Mindez az immunerősítő hatását igazolja.

Sportolóknál, vagy azoknál, akik csak hobby szinten űznek valamilyen sportot, a fokozott fizikai aktivitásnak köszönhetően ahol a csontrendszer igénybe van véve, és jelentős kopásnak van kitéve – ott mindenképpen pótolni kell a D-vitamint. A legjobb eredményeket + kálcium bevitelével tudjuk elérni. Ezt alkalmazhatjuk prevencióként, azaz megelőzésre, vagy ha már bekövetkezett egy bizonyos csontsérülés, akkor a regenerációs folyamatokat tudjuk vele felgyorsítani.

A fent említet két területen, a csonterősítésben és az immunfolyamatoknál történő szerepe miatt nem csak sportolóknál, hanem bárkinél elengedhetetlen a D-vitamin pótlása. Sajnos a Magyar lakosság 95 % -a D-vitamin hiányban szenved. Megdöbbentő az adat, de IGAZ! Ebben nagyban közrejátszik a táplálkozási kultúránk és a földrajzi elhelyezkedésünk is, ahol nem túl magas a napsütéses órák száma, ugyanis ez elősegítené a D-vitamin pótlását.

Mindebből az következik, hogy pótolni kell a D-vitamint!

Hiánya okozhat:
– Csontritkulást
– Fokozott hajlam a csonttörésre
– Csecsemő korban a végtagok deformitása és gyengesége
A következő cikkemben folytatom a különböző tápanyagok bemutatását.

Addig is érdemes ellátogatnotok a Gladiator Life oldalra, ahol hasznos és diétás táplálkozási tanácsokat és edzéstechnikákat találhattok!

Legyetek győztesek a hétköznapok csatáiban!
Bodnár Gladiator Ákos