0

Kollagén

Ön jelenleg itt tartózkodik: Gladiator Life  //  Hírek
Nyomtatás Megosztás

Kollagén

A mai írásom témája egy olyan anyag lesz amit érdemes megismerni és beépíteni a mindennapjaitokba,mert hozzá járulhat a jobb minőségű élethez. Ez az anyag pedig a kollagén.

Mi az, amit érdemes tudni a kollagénről?
Ez egy olyan anyag, ami jelen van minden többsejtű élőlényben. Valójában ez egy olyan fehérje, ami zselés, kocsonyás formában található meg. Szerkezetének köszönhetően támogatja a test kötőszöveteit.

A kollagén sok pozitív hatásaiból szeretnék párat megemlíteni:
– Elősegíti a bőr jó minőségének a fenntartását, hiányával kezdenek a ráncok is megjelenni.
– Haj és körmök egészségét is javítja.
– Erős katalizátorként hat a testben, testünk ugyanis öngyógyító, és ezen képességét erősíti a kollagén.
-A testben fellépő ízületi gyulladások felépülését gyorsítja.
– Egy természetes ragasztó szerepét tölti be az emberi szervezetben. Összeköti vagy ragasztja az izmokat, ízületeket, szalagokat, inakat, porcokat.

Szeretnék kiemelni egy igen fontos területet ahol a kollagén jótékony hatása felbecsülhetetlen. Ez pedig nem más, mint az ízületek és a mozgás szervrendszer.

A csont végeket a porcok védik meg a kopástól, és a nagy mértékű súrlódástól. A porcok erősek, de mégis rugalmasak. A porcok 67%-a viszont kollagénből épül fel. Ha hiány lép fel belőle, akkor a porcok veszítenek rugalmasságukból és az ellenálló képességükből, ami ezen területek kopását fogja eredményezni. Ahol pedig kopás jelentkezik, ott fájdalom is lesz. Ez a fájdalom pedig folyamatos és meg nem szűnő addig, amíg a kollagén visszapótlása nem történik meg.

Ez nagyban lecsökkentheti a sportteljesítményt, ami motiváció vesztést eredményezhet. Azt javaslom, ezt előzzétek meg, vagy ha már bekövetkezett, akkor kezeljétek.

Milyen estekben léphet fel a hiánya és ez mit okozhat?
A test képes termelni, de a kor előrehaladtával ez a termelés lecsökken, az igény viszont megmarad.
A másik eset az, amikor még fiatalon van kollagén termelés, viszont a fizikai aktivitás, a sport miatt megnő ezen anyag igénye. Mind a két esetben fedezni kell a hiányt a testben. Ezt pedig csak úgy tudjuk megtenni, ha valamilyen külső forrásból pótoljuk.
Erre két lehetőség adott. Az egyik vagy táplálék formájában, ami leginkább a tengeri élőlényekből történhet. Mivel itt igen nagy mennyiségű ilyen jellegű táplálékról beszélünk, ez igen költséges és kevésbé beszerezhető, ezért sokkal inkább kézenfekvő a másik lehetőség.
Ez pedig a jó minőségű táplálék kiegészítőkből történő fedezés.

A következő cikkemben folytatom a különböző tápanyagok bemutatását.
Addig is érdemes ellátogatnotok a Gladiator Life oldalra, ahol hasznos és diétás táplálkozási tanácsokat és edzéstechnikákat találhattok!

Legyetek győztesek a hétköznapok csatáiban!
Bodnár Gladiator Ákos