0

Porcképződés

Ön jelenleg itt tartózkodik: Gladiator Life  //  Hírek
Nyomtatás Megosztás

Porcképződés

Következő cikkünkben a porcképzésről fogok beszélni nektek és konkrétan azokról az anyagokról amik elősegítik a szervezetünkben a porcok újraképződését.

Napjainkban népbetegséggé kezd válni a mozgás szervi probléma. Ezen belül is a legnagyobb gondot a porcok kopása és gyulladása jelenti. Érinti a sportolókat, túlsúllyal küzdőket,időseket,az inaktív embereket is. Sajnos erről nem tudunk nem tudomást venni,mert minden egyes mozdulatnál,lépésnél tompa vagy éppen szúró,elviselhetetlen fájdalmat érzünk.Ezeket a sorokat olvasva gondolom sokan magukra ismernek.

Mi akkor a megoldás?
Elsőkén érdemes a baj forrását megszüntetni. Évek alatt a tápanyag szegény étkezéssel nem tudunk kellő mennyiségű porcképző anyagot bejuttatni a testünkbe. Sajnos ennek az lesz a következménye,hogy szépen lassan elhasználjuk a készleteinket. a porcok elkezdenek kopni. Azt,hogy ezt milyen gyorsan tesszük az függ az életvitelünktől,táplálkozási szokásainktól és a sport tevékenységünktől is. Az élet előbb vagy utóbb benyújtja a számlát. Ezért érdemes megelőzni vagy,ha már bekövetkezett akkor kezelni és megszüntetni a problémát.

Van 3 nagyon fontos és elengedhetetlen porcképző anyag:
Glükozamin
Ez egy olyan speciális vegyület ami amino cukorból és glutaminból áll. A támasztószövetek nélkülözhetetlen alkotój.A glükozamin elősegíti a porcképződést amik a mozgás során folymatosan kopásnak vannak kitéve, ezen felül vízmolekulákat képesek magukhoz kötni ezzel is csökkentve a kopás veszélyét.az emberi szervezet nem képes előállítani ezért elengedhetetlen a külső forrásból történő pótlása.Ha táplálékkal szeretnénk ezt bevinni akkor érdemes tengeri élőlények formájában ezt megtenni.Sajnos mivel hazánkban lévő emberek táplálkozása nem az ilyen jellegűétkezésről híres ezért ezen anyag legoptimálisabb pótlása a táplálék kiegészítő.

Kondroitin
Az emberi testben megtalálható mint a csontban, a bőrben, a szem szaruhártyáján, az érfalban és a porcban is. mivel a táplálkozási kultúránkban előforduló élelmiszerekben nem igazán lelhető fel,ezért érdemes ezt is táplálék kiegészítő formájában bevinni.

MSM (metil-szulfonil-metán)
Ez egy figyelemre méltó kénvegyület. Ez viszont már fel lelhető ételeinkben:tej- és tejtermékekben, húsban, tojásban, friss zöldségekben (pl. kelbimbó, fokhagyma, káposzta, hagyma), algákban fordul elő. Sajnos mivel ebben az évezredben jellemző környezet rombolás együtt jár az élelmiszereink tápanyag csökkenésével így a korábban említett élelmiszerekben igen csekély a hatóanyag . Legideálisabb formában ezt is táplálék kiegészítővel tudjuk pótolni.Ezen anyagokat a Magyar táplálkozási kultúránknak köszönhetően igen nehéz pótolni élelmiszerekből. Ha mediterrán országokban laknánk akkor nagyobb lenne az esély ezen tápanyagok fedezésére a tenger gyümölcseiből.Így nem marad más mód a porcképzésre mint a tápanyagok táplálék kiegészítőkkel való pótlására.

Keressétek a jó minőségű porcképző készítményeket!

A jövő héten folytatom a különböző tápanyagok bemutatását. Addig is látogassatok el a Gladiator Life oldalra, ahol sok hasznos táplálkozási ötletet és edzéstechnikát olvashattok.

Legyetek győztesek a hétköznapok csatáiban!
Bodnár Ákos