0

Tejsavó fehérje

Ön jelenleg itt tartózkodik: Gladiator Life  //  Hírek
Nyomtatás Megosztás

Tejsavó fehérje

Ezen a héten egy kitűnő tápanyagforrásról, a Tejsavó fehérjéről fogok írni nektek.

Mi is az a tejsavó fehérje, és mit is érdemes tudni róla?
A sajt és tejgyártásánál termelődik egy bizonyos anyag, amit tejsavónak hívnak. Ez ebben az iparágban értéktelennek számított korábban. Ebből kifolyólag inkább szemétnek számított, mintsem hasznos tápanyagnak. Kutatások és vizsgálódások viszont kimutatták, hogy ennek az anyagnak jelentős a fehérje tartalma. Szárítási eljárásokkal, és így a nedvességtartalom kivonásával igen magas protein tartalmú anyaghoz lehet hozzá jutni. Ennek az anyagnak a finomításával juthatunk el 3 különböző szerkezetű tejsavó fehérjéhez.

Ezek:
– koncentrátum
– izolátum
– hidrolizátuum
Ezekben szabad láncú aminosavak találhatóak, és ezeknek a láncoknak a hossza határozza meg a 3 formát, és ezáltal a felszívódás gyorsaságát.

Kinek ajánlom?
A fizikai munkát és bármilyen sportot végzőknek alap táplálék kiegészítője a tejsavó fehérje. A test fizikai terhelése során megnő a protein-éhség, és ha nem kap kellő mennyiségű és tisztaságú fehérjét, akkor sajnos elkezd onnan szerezni, ahol van. Saját magától, az izmaitól, hiszen ott van bőven. De ahonnan csak elvesznek – onnan előbb vagy utóbb el fog fogyni. Ráadásul, ha az a célunk, hogy testünk fejlődjön, akkor mindenképpen érdemes pluszban bevinni fehérjét.
A táplálékban található fehérje nem a legjobb minőségű mostanában, mert rengeteg méreganyagot is tartalmaz. Ezek pedig nem túl ideálisak szervezetünk számára. Így mindenképpen érdemes vegyes táplálkozásunkat megtámogatni jó minőségű tejsavó fehérjével.

Napi mennyiség:
Érdemes 2 gramm proteint bevinni testsúly kilogrammonként. Extrém terhelés esetén, vagy kemény diétánál, koplalásnál akár a 2.5 g -3 g/testsúly kilogramm is indokolt lehet.

Mikor érdemes fogyasztani?
Naponta akár 3 x is javallott. Reggel, edzés után és lefekvés előtt!
Érdemes arra azért figyelni, hogy a napi fehérje fogyasztásunk ne csak táplálék kiegészítőből álljon, hanem szilárd és jó minőségű tápanyagokat is vigyünk be testünkbe. Mindenképpen érdemes vitamint és ásványi anyag készítményeket is fogyasztanunk, hogy a szervezetünk megkapjon számára minden ideális tápanyagot.

A következő cikkemben folytatom a különböző tápanyagok bemutatását.

Addig is érdemes ellátogatnotok a Gladiator Life oldalra, ahol hasznos és diétás táplálkozási tanácsokat és edzéstechnikákat találhattok!

Legyetek győztesek a hétköznapok csatáiban!
Bodnár Gladiator Ákos